Wardrernier

25:e november... det känns det inte som! 
Känns mer som att hösten precis har kommit så snart är det bara 3 månader kvar till jul!!! yeehaa!
HA, men det är det ju inte! Jag, johan och joanna kommer få vänta i över ett år på att få fira en riktig svensk jul igen! 
Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge! 

De senaste dagarna har passerat utan några större händelser... Men i övermorgon ska jag, joanna och rebecca åka till ikea! Johan får stanna hemma... Han får hitta på nått själv den här gången... Jag menar; vi tjejer måste ju få lite tid tillsammans också!! 
Vi ska köpa glögg nu när det börjar drar ihop sig för tomten att komma och hälsa på oss här borta! fast här heter han inte tomten... här heter han Shengdan laoren! 
När jag ändå är inne på på vad tomten heter på kinesiska så kan jag lika väl nämna några andra roliga översättningar som kinesiskan har... 

James Bond             -  Zhan mu si bang de (uttalas Djanmusi Bangde)
Michael Jackson       -  Mai ke Jie ke xun (uttalas Maijke Jackesun)
Mike Tyson              -  Tai Sen (uttalas Taisn)
David Beckham       -  Bei ke han mu (uttalas Beikehan Mu)
Michael Jordan        -  Mai ke qiao dan (uttalas Maijke Tjio Dan)
Usama Bin Laden    -   Ben la deng (uttalas Ben la Dang)
MacDonalds             -  Mai dang lao (uttalas som det låter...)

Sist men inte minst så måste jag också nämna vår folkkäre gamle J.O Waldner! Han må inte vara den allra störst stjärnan i Sverige men här i kina vet väldigt många vem han är (iaf taxi chaffisar....) Han har nog ett av de svåraste namnen man kan uttala! Wa er de nei er!! Uttalas Wardrernier! Jag har dubbel kollat hur jag skrev det där och jag vet inte hur man ska kunna skriva det på ett bättre sätt! Wardrernier! Om ni just nu sitter och försöker säga det tyst i huvudet så gör det med ett engelskt R... inte ett svenskt... 
Aja, ni får höra hur det låter när vi ses...

Nu är det läggdags för mig, johan och joanna... ha så bra där hemma!

Hälsningar från andra sidan jorden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0