ikea-jul..?!?

jo, det verkar ju tyvärr så. stålarna räcker inte riktigt hem så vi tar en jul i peking. det blir ju faktiskt kallt här och har vi tur så blir det till och med en vit jul. känns ju egentligen skit även om jag försöker att inte tänka på det men för skolans del också så känns det inte alldeles tokigt.
skolan slutar ju 16 januari  så det blir lite fram och tillbaka i annat fall... är det väldigt tydligt att jag försöker övertyga mig själv mest just nu..?? haha. det blir bra.

produktiviteten kan nog anses som låg idag.. eller ja, det beror ju på hur man ser det. har varit i skolan, varit på gymmet, fått internet att funka på min dator heeelt själv (tänk vad bra det går när man tar ett djupt andetag och tänker efter, istället för att anta att det är som med allt annat här i kinaland; att man måste knöla en massa innan det blir som man vill...).
däremot har jag inte pluggat så mkt som jag kanske borde.
men det är mest för att jag är tjurig för att det inte blev nån diktamen idag. hon sa ju det ju. att vi skulle kunna alla tecken. sen ångrar hon sig. med hon menar jag läraren. världens bästa. förra veckans bästa exempel är att om fångarna har det lite för bra i fängelse så ska man slå dom..... på nåt sätt lyckades hon få det till en förklaring på nåt grammatiskt... just nu kommer jag inte på vad det var... bara själva exemplet. men hon är vanligtvis inte så våldsam. haha.

och så har ju fortfarande huvudbry. vet inte riktigt hur det blir i vår. ska jag ta en termin till eller inte?? just nu känns det som att jag vill hem. jobb och allt möjligt kanske ju. och jag har ju plan till hösten så det känns inte så tokigt. tjäna pengar istället för att bli skyldig.

hmm. jaja. väldigt informativt inlägg. precis vad alla undrade över gissar jag. ska jag kanske ta tag i några tecken kanske då.



på återhörande!!


hei dou
(svart många)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0