första advent

ja... då har vi kommit så där läskigt långt. första advent idag. huvaligen...

de senaste dagarna har för min del (joanna) spenderats hemma hos rebecca. vi har bakat lussekatter, gjort chokladtryffel, choklad- och kaffefudge och julpyntat och haft oss. har varit mycket trevligt. man tror nästan att man har lämnat kina när man kommer in i deras lägenhet.
vi var på IKEA i onsdags. jag och rebecca alltså. å tköttbullar gjorde vi. rebecca köpte gran och lite annat pynt. och så köpte vi glögg, pepparkakor, knäckebröd, sill, kaviar, bilar, gräddsås, lingonsylt, aladdin-ask och säkert nåt mer. aladdin-asken kostar förresten lika mycket här som hemma... allt annat är lite dyrare... konstigt. bra men konstigt. jag och johan kommer säkert ta oss ut till ikea en gång till innan jul. köpa sill. och mera julmust. johan och adde fick lov att åka ut till ikea igår igen och köpa med glögg så då köpte han lite julmust också.
sen var det alltså dags för lite adventsfest hos paret Karlström/Andrén igår. trevlig tillställning, mycket folk och gott tilltugg!! glögg är väldigt uppskattat bland icke-svenskarna.

känns inte som jul. är fullt medveten om min mentala blockering. vill inte känna att det är jul. blocken är så tydlig att man nästan kan ta på den. det är nog lika bra att den är där. om jag tar bort den så kommer jag säkerligen bryta ihop som en treåring och ropa efter mamma. jag sparar jul till mitten på januari...
eller ja, nästa söndag ska vi ha pepparkakshusbyggartävling hos adde och rebecca. men det blir samma sak då. det blir lite halvt på låtsas. låtsas att det inte riktigt är jul....

annars så vet jag inte riktigt vad som flög i herr karlsson sist han skrev. varför han skrev som om vi var tre här borta nu... det är vi alltså inte. men man kan bli lite konstig här borta....


ja. en liten uppdatering i alla fall. vi ska ha tjejkväll ikväll. kolla på lite film. vad killarna ska göra vet jag inte riktigt. kortspel har det pratats om.... jag ska nog pallra mig iväg till gymmet nu innan jag ska vara hos rebecca....

hej på er!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Iiih, dåligt med uppdatering

2008-12-05 @ 05:09:33
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0