en liten bit av himlen

det kändes så. i söndags. som att jag fick se en liten glimt.

från början då.
tog tunnelbanan bort till stationen som är närmast beijing zoo.... ishallen skulle ligga en bit bortanför zoot. tokmycket folk på tunnelbanan, i alla fall vissa delar av den. tog väl drygt en timme från att jag klev utanför dörren hemma tills jag klev av tunnelbanan...
och så var det ju lite längre till zoot än vad jag mindes. men men. jag såg på nån karta jag passerade att ishallen låg bortanför... så jag fortsatte promenera, så fort det gick med alla kineser som inte alls gick fort och inte riktigt ville flytta på sig heller.
passerade zoot. gick jättelänge till.... började fundera om jag verkligen inte missat ishallen... kanske skulle ta och vända. så här långt kan det väl inte vara.....
just då ser jag en skylt med gatnamnet som ishallen låg på... jippi! rätt! fortsatte en bit till och där framme låg en stooor byggnad. ishalls-stor liksom. och utanför fanns massor med biljetter. haffade första bästa kille som genast började dra med mig mot ingången.
han hade två biljetter för 120 kuai/st. jaja. blir bra. inte sämsta platserna som gick på 80 iaf.  frågade om biljetterna var äkta. är de bra då? jag vill bara ha en. då drar han fram en biljett för 380.... oooo, joanna vill ha braaa plats! fortsätter gå mot ingången....  nja, jag ser väl om jag sitter på 120 kuais platsen också.... försöker pruta lite... 300..? nej, 350 kanske... äsch. för mycket pengar... jag vill ha den billigare... jag har inte tillräckligt med pengar till den andra. okej då. jag får den för 300... men jag har bara 200, jag glömde att jag inte har med mig mer... (jag hade 400 med mig men de andra 200 hade jag i jackfickan...) visar att jag bara har 200 i plånboken... så ja, ge mig den billigare biljetten nu...
jaja, okej du får den här för 200...
jihoooo!!
jag vet, det var fult. men han får väl skylla sig själv. jag hade ju betalat fullt pris för den billigare varianten...
så jag kom in, i tid, och fick titta på konståkning!! tyvärr så gick det inte toppen för kristoffer i tävlingen så honom fick jag inte se. han kom åtta totalt och de fem bästa fick åka uppvisning.
fick se bland andra tomas verner, stephen carriere, jeremy abbott, laura leppistö, susanna pöykiö, miki ando, yu-na kim, qing pang/ jian tong, dan zhang/ hao zhang. mest bara namedropping för de flesta av er men jag hoppas att några som läser vet vilka det här är...
lite surig för att jag inte hade koll på att det gick tävling här för jag hade hellre sett tävlingarna. men men. uppvisning är kul det med.

annars har det väl varit som vanligt. är fortfarande lite förkylda. jag hade prov idag också. äntligen. uppskjutet flera gånger nu. gick bra i alla fall. så imorgon ska vi få nästa bok. som inte har några vanliga bokstäver. bara kinesiska tecken. känns ju skönt. kommer gå tokbra det här...!


några bilder från min lilla stund i himlen...

           

       


och eftersom jag i en hel vecka nu har lutat åt att stanna hemma i leksand i vår..... vad blir det för isshow?!?




hepp hepp

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar betydligt trevligare än att se Leksands "tv-pucklag" få däng av Troja igår......:-( Både vad gäller antal mål o antal högerkrokar!!! Det som verkade så trevligt med typ 100 leksandströjor i hallen (jodå, jag var en av dom) mot knappt 10 röda! Men men - bara hockey ju! För övrigt så kan jag garantera äkta gran o några knäck hela januari! Kanske skulle regga in bussen o ta med en hel välkomstkommitte tills ni kommer! Puss&Kram/far!

2008-11-11 @ 12:48:53
Postat av: Ylva

Åhh.. din lyckans ost! Jag saknar dig supermycket, både på och utanför isen... Har du hört hur bra det gick för huliganerna på Leksandspiruetten? De var fantastiskt duktiga!!! Kramar Ylva

2008-11-13 @ 11:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0