tiden går

jo, här känns det ibland som att tiden står stilla... och så tittar man i almanackan och inser att det var ju fleeeera veckor sen man gjorde det ena eller det andra. jag (joanna) har prov på måndag. nu igen. tyckte precis jag hade prov. men jodå, halva boken har vi plöjt igenom. så den här veckan repeterar vi mest all knölig grammatik. måste plugga tecken. skulle egentligen behöva en veckas lov. saknar höstlovet. väldigt sega dagar just nu. men det är väl bara att kämpa på.
dryga 5 veckor har vi kvar. kommer kännas mycket konstigt att komma hem på samma gång som det ska bli så skönt. blir konstigt att inte vara här liksom. vi har vant oss rätt bra tycker jag. inte speciellt svårt. känns konstigt att tänka på att man inte vet när man kommer tillbaka hit. även om de är lite udda ibland så kommer jag sakna kineserna.

jaja. det räcker med dravel för idag. vi ska ju inte hem än ju. tjata om det där....
nej. julmat och pepparkakshusbak var det i söndags. mycket trevligt och mycket gott. jag (och johan) har på nå vis blivit lite småkända för att göra goda köttbullar. gjorde till thanksgiving och i lördags fick vi önskemål om att fixa till i söndags också. så det gjorde jag. johan var bakis. han och andreas, han som fyllde år förra veckan, var och såg nya bond-filmen mitt på dagen (!?) sen kom han hem och sa att han ville dö typ. så han låg i soffan och jag stekte köttbullar. nästa gång blir det tvärtom!!

visst ja. vi har ju påpekat flera gånger att kineser är lite underliga ibland... och ja, man blir ju som man umgås. i lördags var vi på en födelsedagsfest på en bar. upp till baren går det en rulltrappa... och en ner så  klart. med kanske en halvmeters mellanrum... plant och fint.... som en rutschkana med höga räcken liksom.... för att inte hamna i trubbel så säger jag bara att jag hade jättekul! tror dock att rebecca har bildbevis... kanske kommer senare..


var nog allt för nu...

så. nu har jag varit duktig och uppdaterat.
nu får ni faktiskt vara duktiga och lämna lite kommentarer.... skriver inge mer förrän det finns minst 5 kommentarer.


hej hej!!


//lilla jo

Kommentarer
Postat av: Rebecca

mwooaha! Bildbevis kommer

2008-12-09 @ 09:12:35
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Jan Karlsson

A-haa! Kan man komentera det ni skriver, och det säger ni nu. Jag har vart rädd att skriva något så inte hela kina kan läsa det. Men nu, provar vi. GOD JUL! På er alla.

2008-12-09 @ 16:17:20
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hmmm varför står mitt bloggnamn under Jan Karlsson- Märkligt, men kul om vi har samma =P

2008-12-10 @ 12:15:15
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Joanna

då är vi uppe i två kommentarer.... för rebecca har ju skrivit två gånger och det räknas inte... tre till innan vi skriver nå mer....

(man behöver bara skriva i sitt namn, ingen URL eller bloggadress...)

2008-12-10 @ 13:53:34
URL: http://nejintenudlarnuigen.blogg.se/
Postat av: johanna...

Jaha...då säger jag väl hej. Och muttrar över att jag också vill göra massa roliga saker, typ åka kana på, vad jag antar, inte helt korrekt ställen. Men jag ska skriva PM jag. Jaja, jag tycker ni skulle kommit hem till jul. Det kommer bli lite tomt juh..

2008-12-13 @ 14:56:12
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Jan Karlsson

Ett julkort från sverige. Jo julen är sig lik allting gnistrande vitt och ett par minus grader vad mer kan man begära. Jo tomten förstås! Från oss alla till er alla en rigtit, GOD JUL! Tällbergstomten

P.S Kan man äta gröt med pinnar?

2008-12-17 @ 22:36:46
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0