avsked och magknip

japp japp. nu har vi sagt hejdå till andreas. han sitter på planet hem till sverige nu. sicken lyckost..
det blev alltså hotpot igår. mycket gott. hotpot stället ser lite roligt ut utifrån bara. fönstrena är liksom helt igenimmade av alla grytor som står och ångar... men gott var det som sagt. åt tills magen stod i åtta hörn.

efter maten väntade together bar där det spelades uno. mycket trevligt. förutom att jag fick ont i magen. den gillade väl inte att dricka alkohol efter dundermåltiden gissade jag. följde ändå med till mix där avrams födelsedag skulle firas. fick dock lov att åka därifrån ganska fort eftersom magknipet inte gick över. johan stannade kvar och eftersom han ramlade in här hemma vid 04 i morse så gissar jag att det var en hyfsad kväll.

själv hade jag en riktigt trevlig pratstund med taxichaffisen. de är inte snåla med komplimanger här i alla fall. jag satte mig och sa vart jag skulle och han sa "hao, ni hen piaoliang" (okej, du är vacker). sen halvvägs hem så hade jag tydligen en speciellt fin näsa. själv sa jag att jag tycker den är lite stor. men nejdå, den pekar uppåt och det är tydligen fint. kan vara för att kinesers näsor är ganska platta och pekar mest neråt... men men, man tackar. till och magen kändes lite bättre då. såna chaufförer gillar vi! såna som vill prata. och inte luktar illa.



     



ha en trevlig fjärde advent allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anne

Hej på er.

Hoppas att ni får en riktigt GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!

Många jul kramar från oss alla

2008-12-23 @ 13:15:49
Postat av: Jan Karlsson

GOD JUL! Tällbergstomten.

2008-12-24 @ 00:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0